تدریس وب
جستجو در سایت
گروه مقاله : مقالات و انتشارات
تاريخ انتشار : 1395/10/01 - 11:02
كد :70

آموزش فتوشاپ مقدماتی-نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ

این آموزش ترجمه شده آموزش فتوشاپ تحت عنوان اصلی How To Move JPEG Images From Lightroom To Photoshop می باشد .

کار با لایت روم

با توجه به اینکه تمام فرمت فایل های دیگر هم با همین روش به فتوشاپ افزوده می شوند نیازی به تکرار همه آن ها نیست تنها فرمت RAW می ماند که از فتوشاپ 8 به بعد تنظیمات ویژه خود را یافت و در آموزش جدا گانه ای به آن خواهیم پرداخت زیرا این فرمت جز برای طراحان و عکاسانی که نیاز به جابه جایی اسناد بین سیستم عامل های مختلف با حفظ تمام ویژگی های تصویر را دارند کاربرد عام تر دیگری ندارد و اغلب کاربران معمولی فتوشاپ هرگز با تصویری با فرمت RAW بر نخواهند خورد. علاوه بر آن فرمت اصلی JPEG با عنوان JPG می تواند به همان خوبی بین تمام سیستم عامل ها جابه جا شود و بجز امکان ذخیره لایه ها بقیه ویژگی های تصویر را به خوبی برایتان حفظ خواهد کرد. برای ادامه این آموزش شما به نرم افزار فتوشاپ نسخه CC و Lightroom CC نیاز خواهید داشت.

همان طور که میدانید شرکت ادوب نرم افزار Lightroom CC را به عنوان نرم افزار بهبود تصاویر RAW معرفی می کند و آن را برای عکس های گرفته شده با دوربین با فرمت RAW مناسب می داند ولی همانطور که اشاره کردم این فرمت در ایران چندان رایج نیست و البته تکنیک ها دقیقا یکی هستند پس اگر شما هم از معدود استفاده کنندگان از فرمت RAW هستید براحتی می توانید همین تکنیک را برای انتقال تصاویر استفاده کنید.
اگر فکر می کنید که پسوند RAW نسبت به پسوند JPEG دارای مزیت است به زودی مقاله ای با عنوان RAW در برابر JPEG منتشر خواهیم کرد و به بحث در این باره خواهیم پرداخت. همانطور که در این مقاله اشاره کردم فرمت تصویری JPEG بسیار پر کاربرد تر و پر مخاطب تر است و باز هم همانطور که اشاره کردم تکنیک کار برای همه فرمت ها از فرمت های کمتر استفاده شده ای مانند Tiff تا فرمت PSD که مطمئنا نمیدانیم برای کدام برنامه کاربرد دارد قابل استفاده است.
 

آموزش فتوشاپ ، نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ، گام 1:

انجام تنظیمات خود روی عکس در Lightroom :

در این آموزش ما تنها روی روش های انتقال یک تصویر بین دو برنامه متمرکز خواهیم بود و وارد جزئیات خود نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار لایت روم نخواهیم شد. من یک تصویر در یک ترن هوایی بین دو قله گرفته شده است و اگر دقت کنید سیم های در گوشه تصویر وجود دارد که برای اصلاح آنها ما به هر دو نرم افزار نیاز خواهیم داشت.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

تصویر اصلی تصویری است که در زیر مشاهده می کنید:

 

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

این تصویر با فرمت JPEG اگر به پنجره لایت روم قسمت پایین آن درست بالای Filmstrip نگاه کنید علاوه بر نام فایل خود پسوند ".jpg" را هم می بینید.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

از آنجا که نرم افزار لایت روم یک نرم افزار کار بر روی پیکسل نیست و تنها روی دستور العمل هایی کار می کند که وضوح تصویر را تغییر میدهند و تنها هنگامی که ما تصویر را خروجی می گیریم این تغییرات را روی یک کپی به ما تحویل می دهد و تصویر اصلی را دست نخورده می گذارد.
مزیت استفاده از لایت روم این است که این نرم افزار کلا از شیوه های غیر مخرب بهره می برد. راستش با لغزنده های بیشمار لایت روم بر طرف کردن عیبهایی مانند نور زیاد ، رنگهای اشباع شده و حتی ایراد های اصلی مانند تقسیم نور و سایه در تصویر با این نرم افزار به راحتی قابل انجام است.
همانطور که تا اینجای بحث متوجه شده اید ما یک نرم افزار برای تصحیح نور و رنگ تصویر داریم که کاملا غیر مخرب عمل می کند ولی روی پیکسل ها نمی تواند تاثیری بگذارد و یک تصویر داریم که یک سری سیم اضافه از بالای آن رد شده اند و باید این پیکسل ها را اصلاح کنیم باید دست به دامن فتوشاپ شویم راستش فتوشاپ و لایت روم به عنوان اعضای یک تیم شمرده میشوند که اگر از این دو به عنوان یک تیم بهره ببرید هیچ نرم افزار منتشر شده ای تا کنون قادر به رقابت با آنها نیست.

خوب پس ما با لایت روم تصیح های بیشماری را می توانیم روی نور سایه ، اشباع رنگ و غیره انجام دهیم و بعد اگر تصویر مشکلی مانند این سیم های اضافه داشت به سراغ فتوشاپ برویم.

آموزش فتوشاپ ، نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ،گام 2: عکس را به فتوشاپ منتقل کنیم.

اگر به پنل Basic در لایت روم نگاهی بیاندازیم . می توانیم ابزار های برای تشدید کنتراست و رنگ تصویر بیابیم:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

من میخواهم کمی تغییرات در نور تصویر بدهم و این کار را در پنل Detail انجام خواهم داد برای اصلاح لغزش های لنز از پنل Lens Correction تغییرات لازم را انجام داده و در واقع این عکس به نظر من کار بیشتری در لایت روم نیاز ندارد و این هم که آموزش لایت روم نیست پس به سراغ انتقال تصویر به فتوشاپ برویم.
برای انتقال فایل JPEG از Lightroom به Photoshop ، به منوی Photo بروید در نرم افزار لایت روم . از این منو باید دستور Edit In را انتخاب کنید (در این قسمت یک خط درباره نحوه پیدا کردن منوها توضیح داده اگر نمی دانید منو ها کجای نرم افزار هستند به آموزش فتوشاپ مقدماتی مراجعه کنید.) سپس از لیست باز شده گزینه Edit in Adobe Photoshop را انتخاب کنید. نسخه کامل فتوشاپ شما لیست می شود فتوشاپ من فتوشاپ Photoshop CC 2015 است . حالا که جای دستور را گفتم خودم با کلید میانبر Ctrl+E این کار را انجام می دهم.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


قبل از ارسال فایل به فتوشاپ ، لایت روم از شما می پرسد که دقیقا چه چیزی را می خواهید ارسال کنید. و سه گزینه در اختیار شما قرار میدهد. Edit a Copy with Lightroom Adjustments و Edit a Copy و Edit Original اگر این اولین باری است که تصویر را به فتوشاپ ارسال می کنید که برای من هست روی اولین گزینه یعنی Edit a Copy with Lightroom Adjustments کلیک و سپس دکمه ی Edit را بزنید این کار برای شما یک کپی از تصویر با همه تنظیماتی که در لایت روم انجام داده اید را برای ویرایش به فتوشاپ می فرستد و شما تمام تنظیمات انجام شده در لایت روم را در فتوشاپ خواهید دید . گزینه های بعدی را در گام های بعد توضیح خواهم داد.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

این کار نرم افزار فتوشاپ را فرا می خواند و عکس را درون آن باز خواهد کرد:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ ، نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ،گام 3:

عکس را در فتوشاپ ویرایش کنید:
حالا می خواهم که سیم ها را در فتوشاپ حذف کنم همان طور که در تمام آموزش های فتوشاپ دیده اید اولین کار ایجاد یک لایه ی جدید است که تصویر اصلی خراب نشود ولی من اینبار یک لایه ی خالی ایجاد می کنم و فقط تغییرات را درون این لایه می گذارم تا اصل تصویر سالم به ماند و خیلی هم بی خودی رم سیستم را پر نکنم. روی دکمه ی ایجاد لایه ی جدید در پنل لایه ها کلیک کنید.(در منابع مختلف پنل و پالت لایه ها را می بینیم خود فتوشاپ به عنوان پنل برای معرفی اشاره می کند ولی در آموزش هایش گاهی از واژه پالت هم استفاده کرده است . ما هم دقیقا همانطور ترجمه خواهیم کرد.)

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

فتوشاپ یک لایه ی جدید به پنل لایه ها اضافه خواهد کرد.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


برای حذف سیم ها از ابزار Spot Healing Brush استفاده خواهیم کرد.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

در نوارگزینه های این ابزار در بالا گزینه های Content-Aware و Sample All Layers را انتخاب کنید.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


اندازه براش خود را کمی بزرگتر از خود سیم انتخاب کنید که بتواند با نواحی اطراف آن را پر کند:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


از انجا که خوشبختانه سیم ها به صورت مستقیم کشیده شده اند کافیست روی نقطه شروع یکی از آنها کلیک کرده و سپس کلید Shift را نگه دارم و روی انتهای همان سیم کیک کنم تا تمام آن کشیده شود اول فتوشاپ به من یک ناحیه خاکستری نشان می دهد جای نگرانی نیست فتوشاپ دارد این ناحیه را برای جایگذینی قسمت های نا خواسته با نواحی اطراف آن آنالیز می کند:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

 

بعد از یک یا دو ثانیه ، لایه ی خاکستری و سیم حذف می شود:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

در مورد سیم دوم ضاهرا این سیم خود دو سیم است که روی هم افتاده اند .ولی من کاری با این موضوع ندارم و بسادگی روی ابتدای سیم و یک انتها در یک سمت کلیک کرده و آن را حذف می کنیم و بعد به سراغ سیم بعدی می رویم . برای این کار به تصویر زیر نگاه کنید:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

بعد برای پاک کردن باقی سیم با همان تکنیک روی یک انتها کلیک کرده و کلید Shift را نگه دارید و روی انتهای دیگر کلیک کنید:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

و سیم آخر را هم به همین صورت حذف کنید. همانطور که گفته شد این آموزش مربوط به روتوش و یا اصلاح تصویر نیست و فقط برای کاربردی بودن مثال داریم این مسائل را توضیح می دهیم اگر با ابزار ها و نحوه کار آن ها اشنا نیستید منبع کاملی در سایت تدریس وب وجود دارد.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

حالا ما به کمک ابزار Spot Healing Brush در فتوشاپ تصویر زیر را داریم:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

همین امروز با ما تماس بگیرید و از مجموعه کامل آموزش فتوشاپ استفاده کنید.

آموزش فتوشاپ ، نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ، گام 4:

عکس را ذخیره و ببندید.
عکس را برای ادیت بعدی در لایت روم زخیره کنید . روی گزینه File کلیک کرده و سپس گزینه ی Save را بزنید. مطمئن شوید که گزینه Save As را نمی زنید با گزینه Save می تواند کار شما را ذخیره کرده و در لایت روم هم بصورت اتومات تغییرات را مشاهده کنید.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

حال تصویر را ببندید.

آموزش فتوشاپ ، نحوه انتقال تصاویر از لایت روم به فتوشاپ، گام 5:

به لایت روم باز گردید.
حالا که کار ویرایش با فتوشاپ تمام شده با لایت روم بروید و خواهید دید که سیم ها ناپدید شده اند:

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

شما یک نکته جالب در لایت روم خواهید دید نگاهی به Filmstrip خود بیاندازید حالا شما دو فایل دارید یکی فایل اصلی و اورجینال و یکی فایل ادیت شده در فتوشاپ ما گزینه SAVE را زدیم ! اینجا چه خبر است ؟ راستش همه این کار ها را لایت روم انجام داده با انتخاب نوع ارسال شما اصل تصویر را حفظ کرده و یک کپی از آن را برای فتوشاپ فرستادید و فتوشاپ نسخه کپی را ذخیره کرده است حالا این فایل کپی در نام خود یک "-Edit" اضافه دارد و دیگر پسوند JPEG ندارد بلکه با پسوند ".tif" ذخیره می شود.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


اگر به پنل Basic panel مراجع کنید می بینید که تمام لغزنده ها ریست شده اند لایت روم مانند یک تصویر جدید با این نسخه ویرایش شده برخورد می کند و شما دوباره می توانید تنظیماتی را در آن انجام دهید تنها تاریخچه تنظیمات قبلی را نخواهید داشت.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

از آنجا که ما آموزش فتوشاپ را در اولویت داریم بگذاریم فرض کنیم که تنظیمات را در لایت روم انجام و دوباره برای تنظیمات به فتوشاپ برویم.
پس اگر دوباره تصویر به ویرایش در فتوشاپ نیاز داشت تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید نسخه ی درست را در لایت روم انتخاب کرده و به سراغ منوی Photo سپس گزینه Edit In و از لیست باز شده Edit in Adobe Photoshop

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

لایت روم دوباره از شما سوال می کند که چه چیزی را می خواهید ارسال کنید. دو گزینه اول
("Edit a Copy with Lightroom Adjustments" and "Edit a Copy") هر دو کپی از فایل رابه فتوشاپ میفرستد. پس ما باید Edit Original را انتخاب کنیم.
نکته ای که ایجا قصد دارم به شما یادآور شوم این استکه با انتخاب Edit a Copy with Lightroom Adjustments درست مثل کاری که در سری اول انجام داده ایم ما لایه هایی را که در فتوشاپ ایجاد کرده بودیم را از دست می دهیم و با هر کدام از گزینه های Edit Original یا Edit a Copy هیچکدام از تنظیمات لایت روم را در فتوشاپ نخواهیم داشت البته با بازگشت به لایت روم تمام این تنظیمات سر جای خود خواهند بود.
من کپی دیگری از فایل نیاز ندارم و روی Edit Original, کلیک خواهم کرد.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

و این هم عکس من که دوباره در فتوشاپ برای ادیت دوباره باز شده است.

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


همانطور که در نام فایل باز شده می بینید این فایل یک سند TIFF است نه یک سند JPEG .

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ

اگر به پنل لایه ها نگاه کنیم می بینیم که لایه های ما سر جای خود هستند .

آموزش کار با Lightroom در فتوشاپ


بعد از ادیت دوباره عکس در فتوشاپ از همان روش قبل File> Save فایل را ذخیره کرده آن را ببندید و به لایت روم باز گردید . حالا در لایت روم شما فایل خود را با آخرین تغییرات خواهید دید.

خوب به این ترتیب حالا می دانیم چگونه یک فایل ویرایش شده را از لایت روم به فتوشاپ بفرستیم چگونه برای ویرایش بیشتر به لایت روم باز گردیم و اگر نیاز بود بار دیگر فایل را در فتوشاپ باز کنیم فکر می کنم که آموزش ما همین جا به پایان برسد.
 

نويسندگان BALAHANG
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
جدیدترین مقالات
آموزش فتوشاپ رنگی کردن عکس
آموزش فتوشاپ رنگی کردن عکس
آموزش فتوشاپ قالب اخبار فوتبال
آموزش فتوشاپ قالب اخبار فوتبال
آموزش فتوشاپ طراحی قالب سایت عکاسی
آموزش فتوشاپ طراحی قالب سایت عکاسی
آموزش فتوشاپ قالب سایت گرافیکی
آموزش فتوشاپ قالب سایت گرافیکی
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن دیجیتال زیبا
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن دیجیتال زیبا
آموزش تایپوگرافی متن ترسناک در فتوشاپ
آموزش تایپوگرافی متن ترسناک در فتوشاپ
آموزش فتوشاپ نوع ترکیبی
آموزش فتوشاپ نوع ترکیبی "Difference"
آموزش فتوشاپ ایجاد یک طرح با چرخاندن و معکوس کردن تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد یک طرح با چرخاندن و معکوس کردن تصویر
آموزش فتوشاپ فکوس روی دسته ای از تصاویر
آموزش فتوشاپ فکوس روی دسته ای از تصاویر
آموزش فتوشاپ تایپو گرافی متن محو شده
آموزش فتوشاپ تایپو گرافی متن محو شده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن پلاستیکی ساده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن پلاستیکی ساده
آموزش فتوشاپ قرار دادن چند تصویر بر روی یک متن
آموزش فتوشاپ قرار دادن چند تصویر بر روی یک متن
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن ژله ای
آموزش فتوشاپ ایجاد یک متن ژله ای
آموزش فتوشاپ متن درهم فرورفته
آموزش فتوشاپ متن درهم فرورفته
آموزش فتوشاپ باز تابش نور از پنجره با جابجایی نقشبندی نور
آموزش فتوشاپ باز تابش نور از پنجره با جابجایی نقشبندی نور
آموزش فتوشاپ درخشش در بخش روشن تصویر
آموزش فتوشاپ درخشش در بخش روشن تصویر
آموزش فتوشاپ متحد کردن رنگها در یک تصویر
آموزش فتوشاپ متحد کردن رنگها در یک تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد یک تصویر درهم بافته شده
آموزش فتوشاپ ایجاد یک تصویر درهم بافته شده
آموزش فتوشاپ روتوش تصاویر در لایه های جداگانه
آموزش فتوشاپ روتوش تصاویر در لایه های جداگانه
آموزش فتوشاپ روتوش عکس با تناژهای رنگی آماده
آموزش فتوشاپ روتوش عکس با تناژهای رنگی آماده
آموزش فتوشاپ روتوش سریع چهره
آموزش فتوشاپ روتوش سریع چهره
آموزش فتوشاپ بازتابش نور از پنجره
آموزش فتوشاپ بازتابش نور از پنجره
آموزش فتوشاپ نقاشی با براش آبرنگی روی تصویر
آموزش فتوشاپ نقاشی با براش آبرنگی روی تصویر
آموزش فتوشاپ ایجاد تصویر یک گانگستر
آموزش فتوشاپ ایجاد تصویر یک گانگستر
آموزش فتوشاپ افزودن تاتو واقعی
آموزش فتوشاپ افزودن تاتو واقعی
آموزش فتوشاپ ایجاد براش رعدوبرق
آموزش فتوشاپ ایجاد براش رعدوبرق
آموزش فتوشاپ  تایپوگرافی سایه دراز
آموزش فتوشاپ تایپوگرافی سایه دراز
آموزش فتوشاپ تغییر رنگ رژلب
آموزش فتوشاپ تغییر رنگ رژلب
آموزش فتوشاپ شارپ کردن چشم ها همه تکنیک ها
آموزش فتوشاپ شارپ کردن چشم ها همه تکنیک ها
پربازدیدترین مقالات